Łączna liczba wyświetleń

niedziela, 6 maja 2012

Wizyta w Londynie

Smak sernika śnił mi się już praktycznie po nocach, więc uznałam, że czas najwyższy zabrać się do roboty. Wiadomo, sernik sam do ciebie nie przyjdzie - trzeba go samemu upiec. Szukając inspiracji i przepisu zaglądnęłam na stronę " Moje wypieki "( http://mojewypieki.blox.pl/ ) na której znalazłam same pyszności, w tym kilkanaście przepisów na sernik. Największe zainteresowanie wzbudził Sernik londyński, czy jak kto woli London cheesecake. Przywołał mile wspomnienia z Londynu, wyglądał na pyszny i dość prosty. I jak na mój pierwszy w życiu sernik udał się wyśmienicie. Palce lizać!!!


Przepis na spód:
·         150 g ciasteczek degistive
·         75 g masla, roztopionego
Przepis na ciasto:
·         600 g kremowego twarożku (ja użyłam twarożku w wiadereczku )
·         150 g cukru pudru
·         3 duże jajka
·         3 duże żółtka jajek
·         1,5 łyżeczki ekstraktu waniliowego ( może być cukier waniliowy )
·         1,5 łyżki soku z cytryny ( następnym razem dam pełne 2 łyżki )
Przepis na polewę:
·         145 ml kwaśnej śmietany ( ja użyłam 18%, następnym razem dodam również pełen kubeczek śmietany).
·         1 łyżka cukru pudru
·         pól łyżeczki ekstraktu waniliowego ( może być kilka kropel aromatu waniliowego )

Ciasteczka pokruszyć na drobne cząstki ( najlepiej tłuczkiem do mięsa:), następnie wymieszać z roztopionym masłem. Powstała masa będzie dość sypka, i kusi, żeby dolać więcej masła, ale taka właśnie ma być.
Ważne jest odpowiednie przygotowanie tortownicy, ponieważ ciasto piec się będzie w tzw. kąpieli wodnej. Najpierw przykrywany spodnią część tortownicy folią aluminiową, tak aby jej brzegi zawinąć dookoła boków tortownicy. Po wyłożeniu na spód tortownicy wymieszanych z masłem ciasteczek, należy włożyć tortownicę do lodówki na czas przygotowywania ciasta.
Miksujemy ser z cukrem pudrem na gładką masę. Następnie dodajemy jajka i żółtka jajek i nie przerywając miksowania dorzucamy ekstrakt z wanilii i sok z cytryny. Całość dość rzadkiego ciasta wylewamy na tortownice z ciasteczkowym spodem. Tortownice umieszczamy w większym naczyniu ( w moim przypadku na większej blasze ), dolewamy do zewnętrznego naczynia gorącej wody ( na 2/3 wysokości naczynia ) i wszystko wkładamy do nagrzanego do 180 stopni piekarnika.
Ciasto pieczemy ok. 50 min ( w moim piekarniku piekłam 1 godzinę i 15 min). W międzyczasie należy przygotować polewę. Ubić śmietanę z cukrem puder i ekstraktem wanilii. Po upływie tego czasu, ciasto wyjąć i rozsmarować na jego powierzchni polewę. Ważne, aby powierzchnia ciasta była sprężysta i sztywna, tak aby polewa nie wsiąkła. Sernik piec jeszcze dodatkowo 10 -15 minut. Patyczek, którym sprawdza się stopień wypieczenia ciasta, przy tym serniku nigdy nie będzie w pełni suchy, tylko zawsze odrobinę wilgotny. Po tym czasie ciasto odstawić do ostygnięcia i włożyć do lodówki na kilka godzina, a najlepiej na całą noc. Następnego dnia delektujemy się przepysznym, kremowym i aksamitnym w smaku sernikiem :)




Naprawdę warto spróbować !
Smacznego!!

2 komentarze:

  1. sernik to moje absolutne #1 wśród ciast :)jeśli masz ochotę to zapraszam do mnie

    OdpowiedzUsuń
  2. Witaj, serdecznie polecam ten sernik, jest naprawde fantastyczny. Z miłą chęcią odwiedzę Twój blog. I dziękuje za przetarcie szlaków komentarzowych - jesteś pierwsza :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...